I fjor skrev jeg et innlegg om det innholdsrike året jeg hadde som 1. års-student ved Høyskolen Kristiania. Noe jeg ikke trodde var at mitt andre år skulle bli enda mer innholdsrikt på tross av pandemien. I dette innlegget tenkte jeg derfor gi en kort oppsummering av hvordan det siste året som student, ansatt og næringsdrivende har vært.
Hjertvik Media – Flere kunder enn jeg trodde
Da jeg startet opp enkeltpersonsforetaket Hjertvik Media, trodde jeg kanskje jeg skulle få 1 kunde. Jeg håpet på å få erfaring med å behandle behandle en kunde gjennom hele prosessen med å sette opp en nettside eller annonsere på Facebook. Dette gikk over all forventning.
I løpet av det siste året har jeg hatt 6 kunder jeg har hjulpet. Dette har medført at jeg har blitt tryggere på å sitte i kundemøter, møte krav, økonomi, løse utfordringer jeg fra før av ikke kunne + mye mer. Læringen ved å jobbe gjennom prosesser fra å rekruttere til å ferdigstille et prosjekt har vært svært lærerik. I tillegg har det ikke gjort noe å tjene inn litt ekstra kroner i banken.
Noen av kundecasene ligger ute, og du kan lese om det her.
Fra Mars 2021 har jeg ikke tatt på meg mange nye prosjekter, ettersom jeg nå har fått en jobb jeg ønsker å fokusere på i INEVO.
Ny jobb i et digitalt markedsføringsbyrå i vekst
Jeg har fra starten ønsket meg en deltidsjobb ved siden av studiene hvor jeg kan få praktisk erfaring og jobbe med de beste i bransjen. Denne jobben fikk jeg endelig i starten av mars. Jeg jobber nå i INEVO som Operativ Markedsassistent ved siden av studier, Hjertvik Media og lærervikar.
«Vi rekrutterer unge sultne talenter og lærer dem opp til å bli operative eksperter på digital markedsføring. Vi tror på høy grad av involvering og på å sette ting i system. Vi er datadrevne og vårt hovedmål er å skape suksesshistorier!»
INEVO – Om oss
Etter en 8-ukers opplæring fikk vi nye som startet i INEVO flere oppdrag og egne kunder vi hjelper med effektiv markedsføring. Noen av arbeidsoppgavene er blant annet SEO, CRO, annonsering i sosiale medier og opprettelse av kampanjer.
Les mer om meg og de andre nye som startet i INEVO hos Kampanje eller i KOM24.
De siste månedene har jeg med andre ord fått masse hands-on erfaring, og det å jobbe ved siden av studiene det siste året vil være gull verdt, og ikke minst gøy!
60 nye studiepoeng i boks
Også på studiet digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania har det skjedd en hel del. 60 nye studiepoeng er i boks, og det gjenstår nå bare 60 til før graden er ferdig.
Gjennom dette året har vi hatt fagene:
- Webutvikling – Opprettelse av egen nettbutikk (som faktisk vil være å se live over sommeren).
- Konsept og Visualisering – Utvikling av et konsept for en kunde (BOSE).
- Digital Innholdsproduksjon – Har blant annet lært om kameralære, film, redigering og generell innholdsproduksjon. I tillegg hadde vi en interessant eksamen hvor vi lagde filmer for en reell kunde.
- Datadrevet Markedsføring – Lærte mye om hvordan basere valgene man gjør på data og innsikt for å få best mulig resultat.
- Interaksjonsdesign – Forså hva man bør tenke på ved utviklingen av nettside, landingsside, app osv.
Det har med andre ord også vært mange lærerike fag på skolen dette året. Neste semester er det klart for 30 nye studiepoeng, og består av følgende emner:
- Bedriftsøkonomi
- Statistikk og analyse
- Etikk
- Merkevarebygging
Veien videre
Kort oppsummert har det vært et svært innholdsrikt og lærerikt år. I tillegg har det skjedd en rekke andre spennende ting, men jeg skal spare dere for alle detaljer.
Veien videre blir å fulføre graden i digital markedsføring og jobbe i INEVO for å få så mye hands-on erfaring innenfor feltet som mulig. I tillegg kommer jeg til å fortsette med kundene mine i Hjertvik Media og kanskje ta på meg noen nye.
Helt til slutt kan jeg røpe at vi er noen på studiet som holder på med utviklingen av egen nettbutikk. Dette kommer du til å få vite mer om over sommeren, så stay tuned!
I mellomtiden ønsker jeg alle en riktig god sommer!